tisdag 24 mars 2009

Marsianskt aprilväder

Jobbade heldag idag. Samma imorgon och övermorgon. Trevligt, trevligt. Var helt schizo när jag vaknade imorse och såg att det var alldeles vitt ute. Och jag som i min enfald trodde att våren var här. Snart 37 bast och har inte fattat texten till "Blåsippan ute i backarna står".... Men snön smälte undan ganska snabbt. Tyvärr blev det kallt som fan och halt...

Var på mitt livs första hyresgästföreningsmöte ikväll. En polare lockade med mig för att det var gratis käk. Och det var klart värt: planka med rostbiff, skinka, kycklingspett m.m. och potatisgratäng. Frossade rejält! Annars var det ett stentrist möte: -"Valberedningen har föreslagit han och han och han och hon och han och hon och han och han och han.... kan detta godtas?" -"Jööööh!"

Imorgon ska det släppas nya band till SRF! "Inga stora", men det gör inte mig nåt. Vill ha bra band i min smak. Förhoppningsvis kommer skattepapperna också. 3-400 tillbaka på skatten och 3-4 hyfsade band kan jag känna mig smånöjd med. Så här i det marsianska aprilvädret.

Inga kommentarer: