tisdag 17 mars 2009

HÄRLIGT!!!!!!

Jag känner mig extremt stark och lycklig just nu. Som en blomma som slår ut och spränger asfalten om det ska vara så. Exakt så känner jag mig. Och det finns tveklöst ett naturligt samband.

Vaknade vid 12 (sorry!) av att en väninna ringde. Hög tid att gå upp då, hehe. "Frukosten" fick bli några muggar starkt kaffe och ett par bitar 90%-igt mörkt choklad (som ska vara skitnyttigt enligt de senaste rönen!). Jag tog ett äpple och gav mig ut på en promenad på fältet. Solen stekte på den blå himlen och det blåste rejält på det öppna fältet. Varje steg framåt var en kraftansträngning. När man bokstavligen kämpar mot elementen känner man sig levande. Det var underbart härligt att sitta på en sten i skogsdungen och bara sola. Eller att stå vid vassen (som var högre än en själv) nere vid sjön och se hur solen blänkte på de små vilda vågorna. Nu känns det verkligen som att våren är på väg. Inga blommor bortsett från snödropparna, men de kommer. Det fanns ett enstaka konstigt träd som var grönt. Vet inte vilket "märke", men antagligen något inplanterat. Det reste sig rakt upp som en grönskande fallos. Måhända nåt slags irländskt träd som klädde sig i grönt så här på S:t Patricks Day? Det var c:a tre riktigt stärkande och njutbara timmar på naturskyddat område. Härligt att fly äckliga civilisationen och irriterande människor som sagt. I lurarna ljöd Cult of Lunas senaste mästerverk "Eternal Kingdom". Sista låten, "Following betulas", som handlar om en psyksjuks fantasier om att bli förföljd av marscherande björkar (en skada av att bo i Umeå, björkarnas stad?) passade utmärkt ute bland... björkarna!

Nu lyssnar jag på Unleasheds härliga vikinga-dödsmetal och grillar Coops Bratwurst i infragrillen. Ska avnjutas med spaghetti och en tonfisksallad med feta, feferoni, ris, paprika, tomat, sallad och italiensk salladsdressing som jag gjorde inatt (!). Brämhults nypressade apelsinjuice till. Här bangas inte för nån form av vitaminer! Blir badet ikväll. Bangar inte för lite simning och promenader heller!

Igår fick jag en räkning från GE Money Bank. Jag ska betala 0:-. Alltså är datorn äntligen avbetald och min! Nu slipper jag en avgift på minst 407:- i månaden! Idag kom hyresavin. En månad om året får jag billigare hyra. Denna infaller nu! 1537:- i avdrag! Nästan 2000 spänn mindre i utgift än planerat! Äts självfallet upp av skulder, inte minst till CSN, och andra räkningar. Men det gör knappast mitt goda humör sämre!

Inga kommentarer: