lördag 21 mars 2009

"Den som är satt i skuld är aldrig fri"

Så hette väl Göran Perssons bok? Och visar hur korkad han är! Ett nationalekonomiskt konstaterande som väldigt få tycks ha fattat lyder: SKULDER ÄR POSITIVA! Hela vårt ekonomiska system bygger på krediter! Utan startkapital inget resultat! "INVESTERING I FRAMTIDEN", är inte det vackert i örat? Men det förutsätter kredit och lån! Jag får en läbbig misstanke om att Sparbankens "Spara & Slösa"-moralism ska komma tillbaka... På klassmässig basis: bankdirektörerna får spekulera fritt och kompenseras av skattebetalarna, de fattiga ska iofs hållas i Herrens tukt och förmaning, men ändå satsa pensionen på Börsen...

Själv kommer jag aldrig att kunna betala tillbaka mina CSN-lån. Skit samma, jag har fått en utbildning jag vill leva med! Och förhoppningsvis glädja några med! Jag lånade pengar av morsan till öl ikväll, och det kommer hon att få tillbaka! Med ränta! SKÅL FÖR OFRIHETEN!!!! =P

Inga kommentarer: