tisdag 3 februari 2009

Spruta och Kreator-tröja




Tja, somnade rätt gott inatt ändå. Och drömde mysigare drömmar än jag trodde.
Typiskt.

Var nyss på vårdcentralen och lämnade nya blodprover. Var en sköterskestuderande som undrade om hon fick lov att sticka mig. Klart att hon fick. Svarade att hos frisörelever brukar man få klippningen till lägre pris. Den ordinarie sköterskan svarade att jag kanske kunde få lägre värden nu istället. Och det kan man ju hoppas. Självfallet hjälper jag en blivande sköterska i utbildningen. Handlar ju knappast om en hjärnoperation. Dessutom stack hon mitt i prick, hatar när de sticker fel och hela armhålan sväller upp och det pissblodar och de får sticka om gång på gång. Och det gör lika skitont varje gång. Klart man redan har "betalat" för vården, men det gör jag så gärna. Den fria sjukvården är bland det allra bästa med svenska samhället. Dessutom trivs jag på sjukhus. Kanske ett bevis på att jag har en sjuk läggning?

Beställde nyss en tjusig t-shirt från CDON! Den på bilderna såklart! Fin va?

Inga kommentarer: