tisdag 17 februari 2009

Sportlov för en slemmig typ

Vädermässigt kan ju sportlovet inte börja bättre: klart, soligt, vitt, vintrigt. Jag har aldrig fastnat för vintersport men hoppas att skidåkare o.s.v. kan njuta. Ungarna har perfekt pulkväder och det är ju kul. Även om jag verkligen längtar efter att jobba så är det rätt skönt att det är sportlov ändå. Hostar och snörvlar och undrar hur jävla mycket slem det kan rymmas i mig egentligen. Har slemhostat i snart två veckor. Snart dax för ett besök hos doktorn tror jag. Fan, har inte råd med sånt. Fick iofs frikort på Apoteket idag, men det var bara för att jag hämtade ut min mest akuta medicin som gick lös på 1800 spänn...

Har varit ute och gått i solen och det har varit härligt. Men när slemmet i halsen och näsan nästan uppnår minusgrader vill man bara hem och värma sig. Så jag tvingas att mysa hemma i lyan. Hemmagjorda kebaber, hett grönt té med honung, kaffe, saltlakrits, Immortal, böcker, TV.... man överlever! Men man saknar en riktigt härlig och solig vinterpromenad på naturområdet!

Dessutom är jag helt slut efter helgen: Stockholm och kryssning, hem och vila ett par timmar, ner till en väninna i Lund för lite mys-musik-festande.... ska jag hinna få resefeber inför Stockholmsresan på fredag får jag fan vila upp mig... men det ska nog ordnas! Om bara det där jävla slemmet kunde ta slut...

Inga kommentarer: