torsdag 26 februari 2009

Siesta!

Jag tycker att medelhavsfolket lever naturligt och sunt som börjar jobba på morgonen, tar några timmars siesta när solen gassar och fortsätter jobba när vädret svalnat. Varför ska jobbet sabba en dag på stranden? Här är det knappast läge för playan, men jag tar ändå en liten siesta. Började jobba 8.30, men ingen elev dök upp. Och nästa lektion är fyra timmar senare. Väldigt segt att slå ihjäl den tiden när man inte har andra saker att göra. Som rättningsarbete eller planering. Dessutom hade jag ingen att leka med, lärarna såväl som eleverna var upptagna. Jag drack kaffe så tarmarna höll på att explodera och blev erbjuden att käka upp den sista semlan i kylen. Vilket jag självfallet ställde upp på. Inte för att jag firar fastan, men just nu känns det som att det räcker med semlor för min del. Gick hem istället för att dryga på jobbet och lyssnar på Wolfs nya platta "Ravenous" som släpptes igår. Den låter som jag väntade mig: härligt Mercyful Fate-gung. Trevligt! Hoppas att de kommer till Sweden Rock. Bandsläppen igår fick mig inte att jubla. På måndag ska det släppas ett "väldigt speciellt band", vilket för mig brukar vara synonymt med en rejäl besvikelse. Har inga förhoppningar där men hoppas självfallet på en riktigt häftig överraskning.

Cult of Luna kommer till Hässleholm i maj! Till 3-dagarsfestivalen Siesta!. En popfestival vars akter jag har ytterst usel koll på. Men Cult of Luna är solklara! Även Anna Ternheim, Eldkvarn och The International Noice Conspiracy. Det roliga är att festivalen infaller helgen före Sweden Rock. Så jag och min polare snackar om att sticka till Siesta! och tälta tre dygn, åka hem till mig och sova en natt och fara till Sweden Rock dan efter och bo en vecka. Nästa en och en halv vecka i tält m.a.o. Snacka om friluftsliv, hehe! Bara att hoppas på riktigt soligt väder!

Inga kommentarer: