måndag 2 februari 2009

Jag är dödssjuk!!!

Lyssnar in mig på Misery Index inför Close-Up-skutan om bara ett par veckor. Kommer verkligen att behövas. Jag är sugen på att bli riktigt söndermanglad av brutal metal. Mycket bra för inälvornas vitalisering och den dödssjukes tillfrisknande. Torture Division är obligatorisk behandling. Och Opeth, den självskrivna receptbelagda dosen. Hoppas att Åkerfeldt inte snålar med growlandet.

En trist måndag känns det som. Utvilad, javisst. Men trist. Inget jobb. Ingen power yoga eftersom jag ska lämna nya blodprover imorgon. Man borde kanske passa på att läsa lite? Nåt lättsmält (nåja) som Galago eller Sweden Rock Magazine? Så länge kan svart kaffe till svart musik lindra svärtan i min svarta själ. Nu lät man som en riktigt klyschig gothare och fick veckans första skratt.

"Traitors! Traitors!" - Misery Index måste ju köra titelspåret på senaste skivan på båten! Vill verkligen vråla med i refrängen! Är nog överkänslig eftersom jag ser "traitors" precis överallt....

Folk som aldrig sticker på konserter fattar inte vilken terapeutisk funktion det har. En krock jag grämer mig rejält på är att jag missar Die Krupps i Malmö i slutet av mars eftersom Thåström spelar i Kristianstad samma kväll. JAG FÅR KRUPP! Får nog aldrig chansen att se dem. Får slänga på lite plattor med dem snart. Åratal sen jag lyssnade på meisterwerk som "Volle Kraft Voraus!" och "Stahlwerksymfonie". Undrar hur Thåströms nya kommer att låta? Mer finstämdhet än överväldigande energi tror jag. I dagsläget är jag mer på Peace Love & Pitbulls- eller "X-plodera mig"-humör. Såg nyss i Ginza-katalogen att Mikael Wiehe släpper en ny skiva. Mumma! Lyssnade på honom i helgen och fick lust att göra en blogg om varenda låt på "Lindansaren"!

Thank ya for the music, doctor, doctor!

NP: Misery Index - Ruling Class Cancelled

Inga kommentarer: