lördag 3 januari 2009

Svensson-lördag

Jag har föresatt mig att inte dricka nån alkohol under januari utan tvärtom försöka vara så hälsofreaky som möjligt. Självfallet utan att bli fanatisk. Så vad göra då en lördagskväll som denna? Tja, nu har jag suttit och mumsat rökt sik, druckit kaffe och tagit en chokladbit medan jag kollat på "Körslaget" på TV4 (eller skulle man kanske kalla det "Kåtslaget" när Grys barm upptar största delen av skärmen?). För att urskulda mig tittade jag enbart för att Chulle Rytkönen från Morgana Lefay, ett av Sveriges absolut bästa metalband, deltog i kören från Bollnäs. Chulle får gärna mångla brädor (som han tydligen arbetar med) och t.o.m. ställa upp i denna typen av hiskeliga programsatsningar. Men varför måste Morgana Lefay ta time out på obestämd tid? Har inte sett dem sen Wacken 2005, då de dessutom bara fick en halvtimme och inte ens hann köra livefavoriten "To Isengard" (ni vet, enternas marschsång i "Sagan om Ringen").

Vad ska man nu hitta på då? Skita i TV:n, slänga på lite bra musik och mig själv i soffan med senaste Galago tror jag...

Inga kommentarer: