tisdag 27 januari 2009

Räkenskapens Dag

Hör - Domedagsbasunerna! Skåda - Järtecknen i Skyn! Slutet är här! Räkenskapens Dag är idag!

Så var det dax att betala räkningar igen. Jag fick min slutlön nyss. Sånt känns ju trist, men brukar kännas lite fett ändå. Semesterersättningar och så. Nu fick jag en lön för 19 dagar på 55% så det blev inte så fett. Dock lite mer än jag trodde p.g.a. inarbetad semester. Så har jag riktig tur får jag kanske råd med en SRF-biljett nästa vecka. Tele, el, försäkringar o.s.v. ska ju tvunget komma på samma gång. Och CSN vill ha sitt. Men jag kommer att unna mig en smarrig lunchbuffé imorgon. Och att festa till det lite hemma i helgen.

Jag beställde en Candlemass-DVD från CDON idag. Hoppas att den hinner fram till Kyndelsvakan i helgen (en väldigt intern högtid med svarta ljus och rödtjut i Candlemass tecken). Jag gjorde en köplista på Ginza också med en massa hårdrock-DVD:er, men eftersom de har slutat med faktura och vill ha direktbetalning får jag spara den beställningen. Och en kompis la ut till en billig DVD med olika bra hårdrocksvideos till mig idag. På Videomix, butiken som blev (ö)känd när det strejkades eftersom de vägrade sina anställda ungdomar OB-tillägg. Men de fick lägga sig till slut, småkrämarna. Skönt!

Inga kommentarer: