tisdag 27 januari 2009

HELVETE

Köpte Santa Marias fullkornstortillabröd idag för en tia på Netto. Mycket prisvärt eftersom det brukar kosta nästan det dubbla. Dessutom är det godast. Och jag intalar mig att det är nyttigast (fast jag kan ju självfallet ha gått i konsumentfällan, "hälsosamt" käk är en lukrativ marknad att skinna folk på). Men jag undrar varför det står FULLKORN på svenska samtidigt som det står WHOLE WHEAT på engelska? Borde det inte heta HELVETE? Blir iaf sånt till helgen. På röda linser.

Jag har kommit på en sak (halleluja) som miljarder andra tjatar om hela tiden: men behöver inte käka kött varje dag och dricka alkohol varje helg. Istället blir det desto festligare när man väl käkar kött och krökar alkohol. Som idag när jag frossade på en lunchbuffé på en asiatisk restaurang i stan. Kycklingvingar, kycklingfiléer, fläskkarré, strimlad biff och fläsk (ni vet; det vanliga kinakäket).... allt i smarrig kryddig marinad. Det sista gällde även en del av salladen. Mycket delikat. Friterat äckligt med sliskig sötsur sås kan jag inte med. Däremot en tallrik sushi efteråt med sedvanlig soja, wasabi och inlagd ingefära. Kul sushi jag inte testat innan med bl.a. kiwi och röd kaviar. Friterad banan med sirap gick däremot ner till kaffet. Nu känner jag mig "mentalt mätt" och kan leva billigt på linskäk ett tag.

Power yoga igår, gym idag. Ska bara plocka upp underkläderna från torktumlaren. Känner mig pigg, glad och energisk. Kombinationen motion, hälsosam mat och dryck och några nyktra helger har faktiskt fått mig på riktigt gott humör. Trots att jag borde vara helt knäckt av kombinationen vinterdepression och arbetslöshet just nu. Vi går dock mot ljusare tider och snart kommer solen tillbaka. Längtar efter tidiga morgonpromenader på fältet för att kolla på soluppgången och se och höra djuren i rörelse.

Men.... jag längtar till MIDNATT! Då släpps ett gäng nya band till Sweden Rock! Fan i mig på tiden!

Inga kommentarer: