fredag 30 januari 2009

Fredag!!!

Sovmorgon! Dock väcktes jag av min läkare som ville att jag skulle ta nya blodprover nästa vecka eftersom jag hade höga CK-värden (eller vad det hette) i musklerna. Så nu har jag träningsförbud åtminstone till tisdag. Fast jag körde power yoga i måndags och gymmade tisdag, onsdag och torsdag så jag känner mig nöjd. Sitter och kaffar (kan man säga så?) och lyssnar på gamla underbara Opeth-skivor. Snacka om musik för pengarna (trots att jag tankat hem dem gratis)! Och nyss kom posten: nya Sweden Rock Magazine och den tecknade filmen "Persepolis", byggd på Marjane Satrapis underbara serier!

Inget vikarierande idag. Däremot svarade legosoldat Lund: "Alltid redo!" på frågan om jag ville vara med på samkväm med pizza på Framtidsgymnasiet. Och trevligt sällskap och gratispizza bangar man ju inte för. De får gärna bjuda på brännvin också, hehe. =P

Nu fick jag SMS av en av mina bästa polare! Han har nyss köpt båt och ser fram emot en riktigt kul sommar där han vill ha mig med! Tänkte faktiskt på honom i veckan och hur längesen det var vi var ute och fiskade tillsammans! Svarar honom: "Fina fisken! Ger dig inte på båten om du vill ha mig med på böljan den blå! Skepp ohoj! Kapa ankartrossen! Farväl landkrabbor!"

Inga kommentarer: