torsdag 29 januari 2009

Fan va Bal(l)t(es)! \m/


Fick hotmail från Peter Baltes, den lockige flickfavoriten till basist i Accept, idag! HAN ville adda MIG som vän på Facebook. Oväntat som fan, haha. Svarade honom på Fejsan att Accept är ett av de största banden genom tiderna. Att jag har varit ett stort fan sen jag var 11-12, då jag hade en "Restless & Wild"-sweatshirt (fast det var en annan med icke brinnande korslagda vita Flying V-gitarrer kom jag på sen) och posters på alla medlemmar i Accept över sängen. Och att jag och polare fortfarande har "Accept-nights" där vi dricker öl och bara spelar Accept-skivor. Samt att jag såg Accept två gånger 2005, SRF och Wacken, och att det var STORT. Och allt jag skrev är sant. Hans Facebook-status är "is still recording". Får kanske kolla upp vad den bortglömde stackaren har pysslat med musikaliskt sen Accept upplöstes för.... väldigt länge sen.... (2005 var ju bara en tillfällig återföreningsturné).

Fattar inte varför jag inte såg Accept på hotellet i Olofström 1993.... Brorsan och en polare var där...

Inga kommentarer: