torsdag 18 december 2008

Sista rycket!

Idag var det mycket på jobbet. Får man reda på att man bara har två dygn kvar blir det lite stressigt. Särskilt nu vid jul när man ska skriva betyg, göra omdömen, inventera material o.s.v. Dessutom redogöra för de som ska ta över mina lektioner om hur jag lagt upp och planerat kurserna, vad eleverna presterat och lämnat in, hur jag själv hade tänkt lägga upp kursen etc.

Idag hade eleverna lite samkväm med mentorerna och fick gröt och julmust. Det var dock inte många av dem som dök upp. Även idag fick man lite handskakningar och kramar av elever. Jag kan inte påstå att alla elever gillar mig, men vissa tycks göra det. Och det värmer när man åker ut i kylan. Dessutom är det ömsesidigt. =)

Imorgon ska jag först till Af, sen till julfika på jobbet. Sen ska jag packa ner från arbetsrummet. Kändes som igår när vi fick vårt egna rum och började pynta upp. Nu får vi skaffa ett liv på nåt annat ställe, alla tre. Känns rätt vemodigt. Jag rågillar både kollegorna och eleverna. Dessutom har det varit perfekt med rätt ämnen och rätt årskurser på gångavstånd. Får tröstäta rejält på julbordet vi bjuds på imorgon. Och tröstdricka rejält på gravölen efteråt, muahahahaha! ;-P

Inga kommentarer: