tisdag 2 december 2008

Mörka jävla helvete

Det är så mörkt alltid nu. Och kallt. Ligger bara och fryser och deppar och känner mig totalt dränerad på energi. Det handlar inte bara om inställning. Jag kan säkert meditera och trycka i mig en massa c-vitaminer. Eller tröstkäka choklad. Men jag behöver SOL! Jag har ett BIOLOGISKT behov av det! Men så fort solen faktisk för nån minut råkar skina in genom ett fönster ska nån jävel dra ner persiennerna. Vad handlar det om? Styrs vi av en konspiration av troll som spricker i solsken? I människohamn, typ V-ödlorna? Iofs har jag extremt lätt att bli sönderbränd och fjälla, men jag dör utan sol. Och så här ska det vara ett halvår framåt. Resa till Teneriffa eller Gran Canaria som alla andra har jag knappast råd med.

Kallt inomhus oxå. Blir en kanna starkt skållhett kaffe nu. Så blir jag dessutom dopad och pallar ta mig till badet och skålla mig i bastun. Brrr.... ibland vill man bara dö och hamna i helvetet!

Inga kommentarer: