tisdag 16 december 2008

JORDBÄVNING!!!

Vaknade inatt/morse av att hela marken skalv. Började undra "va faaan; är det jordbävning?" Det kändes inte alls som om det varit nåt slags stort fordon, såna som Kristianstadsbyggen brukar köra med här ute annars och fälla träd och skövla buskar med och så. Jag somnade om och drömde sött som Törnrosa (dock inte lika länge). När jag vaknade och kollade Aftonbladets hemsida stod det att det mycket riktigt varit ett jordskalv i Skåne (kring 4,7 på richterskalan eller hur det stavas). Och min kompis Lolla frågade om jag märkte av skalvet (själv trodde han att det var en bomb!). Efter det blev jag riktigt pigg! Med barnslig förtjusning gick jag uppspelt till jobbet. Snackade med elever som bor på samma område och som också märkte av skalvet. Det var ganska läbbigt ska erkännas, men jävligt ball ändå! Trodde aldrig att jag skulle få vara med om nåt sånt! Möjligtvis om jag nån gång skulle lyckas ta mig till Japan eller så. Men här hemma i lägenheten när jag ligger och sover! Nu går jag bara och hoppas på att det ska börja igen! BÄVA!!!! BÄVA!!!!

2 kommentarer:

Per-Ola sa...

Vi får hoppas på ett reellt efterskalv i natt! :D

Caligula sa...

Skulle vara nåt! Mest hoppas jag att få AC/DC-biljett imorgon! Skulle smälla högre än något annat på Richterskalan! =P