onsdag 3 december 2008

Hordes of Chaos!!!!!!

Lyssnar just nu på 2009(!) års bästa platta so far: Kreators "Hordes of chaos"! En platta jag sett fram emot i ett par år nu! Efter några lyssningar tycker jag kanske inte att den kan mäta sig med tiopoängarna och mästerverken "Violent revolution" och "Enemy of God". Men det är en klart utmärkt platta att bli gladilsken av. Aggressivt mangel med Maiden-episka influenser. Och självfallet Milles frustrerade vänsterpolitiska syn på världsläget. Sånt kan man aldrig klaga över (syftade såklart inte på världsläget nu)!

Lyssnade "äntligen" på Guns´n Roses "Chinese democracy" före det. Åtminstone titelspåret. Tyckte det lät som en korsning av Thin Lizzy och nu-metal. Bryr mig inte ens om att lyssna på resten av plattan.

Candlemass är klara med nya plattan! Ska dock inte släppas förrän i maj. Sen ska det bli en rejäl sommarturné säger de. Så man lär ju minst se dem på SRF i sommar! Liksom deras influenser Black Sabbath (Heaven & Hell, dååå) som är inne i studion nu. Helt jävla underbart; konkurrensen om 2009 års bästa platta när året summeras kan bli hård! Även bästa spelning!

Sabaton i Ronneby i fredags var inte helt fel! Sonic Syndicate funkade utmärkt som förband tycker jag, även om det inte direkt är ett band jag lyssnar på. Kul att rocka i Ronneby igen, gör jag gärna om! Årets sista konsert för min del. Som årets bästa spelningar jag haft äran att bevista rankar jag nog:

1. Cult of Luna - KB
2. Iron Maiden - Ullevi
3. Iron Maiden - Graspop
4. Nile - KB
5. Ministry - Graspop

Metal-året 2009 har jag som sagt redan börjat på! Och jag klagar inte! (Skulle kunna köra en usel Kreator-anspelning med det nya Mille-niet, men så pass låg är jag inte trots den deprimerande årstiden!)

Inga kommentarer: