tisdag 18 november 2008

Sweden Rock försöker mörka biljettpriset

På hemsidan har de en rubrik som heter "Biljetter". Men klickar man är det bara helsvart. Metal som fan iofs, men frustrerande. Kosta vad det vill, tar de 2.500 sticker jag dit ändå. Jag har varit där varje år sen 1999 (samt första "Sommarfestivalen" i Holje Park i Olofströn 1992). Det är min absolut viktigaste tradition. Och resekostnaderna är ju så gott som noll.

På lördag är det äntligen kick off och de första 20-25 banden släpps! Årets absoluta julafton! I år känns det ovanligt öppet för vilka band som kommer. Jaha-band som Hammerfall, Europe och Bullet såklart, men annars? Vilka headlinar? Queen med Paul Rogers? Guns´n Roses? Heaven & Hell? Rush? Mötley Crüe? Höjer de kanske biljetterna med en halv tusing och fixar dit Metallica (näää!)? Kanske snarare ett nytt megafiasko med Sammy Hagar? AOR-kvoten misstänker jag Rick Springfield får stå för (så man kan grogga på campingen).

Mest ser jag fram emot de lite mörkare banden. My Dying Bride släpper nytt, men kommer någonsin SRF att boka dem? Tar de dit Satyricon två år på raken? Vågar man hoppas på Tiamat (som ju gjorde succé senast)? Candlemass bör väl kunna komma tillbaka?

Thrash metal? Destruction har ju aldrig spelat där? Ser mer än gärna Kreator igen med nytt i bagaget!

Dödsmetall? Låt Nile komma dit och piska mumifierad krokodilstjärt!

Sen vill jag ha dit Yngwie J igen!

LÄNGTAR TILL LÖRDAG!!!!!!!

Inga kommentarer: