torsdag 27 november 2008

Carpe whatever

Skrev i chefstråden att jag aldrig kramas på jobbet, men kramade faktiskt en på jobbet idag. Min rumskamrat. Kom kanske lägligt eftersom hon kan få en bäbis precis när som helst, sen kommer vi att sakna henne! Jag kände mig nere och hängig som fan. Extra starkt kaffe hjälpte inte. Inte skitsnack med jobbarkompisar heller. Men kramar är en universalmedicin! En kollega fick en kram men chefen ingen, och de sistnämnda halkar efter ytterligare i statistiken. Klasskamp på hög nivå, haha.

Skadar inte att fånga dagen ibland. Carpe diem. Inte att fånga natten heller, carpe noctem. Gjorde jag nu vid midnatt när jag fick lönen. Tog en längre promenad till Statoil och köpte folkbärs, chips och en nattmack*-calzone med kyckling och pesto. Den sistnämnda var rätt hyfsad även om man självfallet inte fick mycket för pengarna. Men den hade en kladdig och härlig vitlökssmak. Jag köpte förresten mjukt tunnbröd oxå och ska snart pilla en påse oskalade räkor och götta till det. Lite majonäs och pressad citron på! =P

Sådär ja! Pausade i skrivandet och skiter i att byta tempusform! Gott som fanken! Inatt har jag dessutom köpt Sabaton-biljetter till syrran och mig, bokat en hytt på Close-Up-kryssningen för mig och min kompis och beställt en Therion-hood med "Theli" som tryck på baksidan! Självfallet gick mångdubbelt mer till räkningarna, men ändå... =P

* av nattöppen mack, inte nattamacka...

2 kommentarer:

dyermaker sa...

Du får en *kram* av mig också!

Caligula sa...

Wow! Tack! =D