måndag 3 november 2008

Båtpizza (halal)

Testade en pizzeria i Kristianstad ikväll som jag inte varit på innan. Käkade en "båtpizza". Var rädd att det skulle vara nåt halvinbakat, men det var en helt OK pizza med en söt form av en båt. Sånt är inte helt fel ibland, gött att kunna unna sig nåt innan nästa omgång räkningar betalas. I eftermiddags hade jag mitt första föräldramöte. Ensam med en elev jag aldrig själv haft och lärt känna (+ mamma såklart). Men det funkade. Nu dricker jag iskall, läskande hallonsmoothie och kollar på TV-program om presidentvalet. Fast snart dax att lägga sig och lyssna lite på andra delen av Dick Harrisons "Slaveri" som talbok.

"Halal-TV" som började på TV ikväll var rätt intressant. Tre unga svenska muslimska tjejer som diskuterade klass med varandra, folk i olika stadsdelar, Mona Sahlin etc. Fisliberalen Carl Hamilton började gräla med dem eftersom de inte ville skaka hand. "Så gör vi här i Sverige, annars kan ni åka tillbaka till Iran". Jaha, om man skulle hamna i en kultur där man hälsar genom att ta varandra på kuken då?

1 kommentar:

dyermaker sa...

Jag missade halal-teve igår (hoppas på repris!)... Det har ju blivit ett jävla liv på bl a en del muslimer kring detta att tjejerna har slöja och säger att de t ex gillar shariasystemet... De anses inte heller vara neutrala nog för public service. Oh well...