söndag 26 oktober 2008

Söndagskväll på Gamlegården -ett rafflande äventyr!

Jag och en kompis gick till Netto för att jaga extrapriser. Mitt på gården kom det en polisbil körande! En snygg kvinnlig polis tydligen. Väl inne på Netto hittade vi Felix färdigrätter för 12:-/st.! Jag lånade 25:- så jag kunde köpa två. När vi kom till min kompis port kollade vi in den krossade rutan i porten. Troligen har den blivit krossad inifrån eftersom det var glasskärvor på golvet. Fotgallret på insidan var borta, så kanske har det använts för att krossa rutan? Det fanns röda stelnade droppar på innerrutan som var kvar, det kan ha varit färg, men även blod!

Väl hemma hörde jag ett oljud och trodde först att det var ett billarm! Fast det var bara en kass knapptelefon jag har med dålig kontakt.... Men visst lever jag ett farligt och spännande liv, på en farlig och spännande plats i en farlig och spännande tid? Och ändå är det bara söndag!

Och efter midnatt ska jag gå med pengar i plånboken och försöka undvika att bli rånad!

2 kommentarer:

Caligula sa...

Å andra sidan han det vara rätt skönt med ett innehållslöst liv ibland. :-)

Caligula sa...

Och natten till lördags blev en karl rånad här på Näsby... iofs sig skulle kräken bli ganska besvikna både på min plånbok och min mobil, hehe...