onsdag 8 oktober 2008

Grefve von....

Nu snackar vi inte Eddie Meduzas kungliga gestalt Greve von Boegroeff utan den däringa andra greven med snarlikt ryskklingande namn: Stroganoff! Jag ska alldeles strax göra en korv stroganoff på tre olika sorters korv av grisar från Olinge!

Nu fattar ingen ett jota. Och det begär jag knappast. Men närsom jag växte upp i lilla hålan Knislinge i Östra Göinge kommun i nordöstra Skåne brukade jag och syskonen cykla en runda förbi det närbelägna Wanås slott. När vi passerade Olinge vid ännu mindre hålan Gryt hade de ett griseri. Vi asgarvade alltid åt grisarna där. De SER faktiskt jävligt roliga ut, särskilt om man ser dem i de små svarta prickarna till ögon.

I Wanås slott lever och ruttnar Grefve Wachtmeister. Därmed är den grefvliga cirkeln sluten. Och jag börjar bli GRYMT hungrig!

Inga kommentarer: