onsdag 10 september 2008

Pung Fu! Välkommen till min softa blogg!


Fick höra av en elev idag som hittat min blogg att den är "soft". I en positiv mening, inte att den skulle vara mjäkig. Tvärtom. Att jag tydligen även har den sidan och kan vara på ett annat sätt och lägga upp fräcka bilder. Sånt är självfallet skitkul att höra. Jag svarade att det är fördelen med bloggar; man kan uttrycka sig på ett helt annat sätt än som lärare.



Subjektiviteten är en befrielse. När vi inledde demokrati-kapitlet på samhällsundervisningen idag använde jag fullmäktigedebatten igår om Arena-folkomröstningen som ett exempel. Jag försökte vara så objektiv som möjligt och illustrera demokratiproblematiken på ett sakligt sätt. Representativ demokrati gentemot direktdemokrati i detta fallet. Klassen verkade tycka att kommunstyrelsens beslut om bygget och nejet till folkomröstningen var det bästa ur demokratisk synvinkel. Gott så.

Här tänkar jag fan inte vara objektiv om jag inte tvunget känner för det. Här är min personliga lilla frizon. Här kan jag svära, supa, gorma och leverera verbala pungsparkar precis som det faller mig in. Bedriva min egen lilla opinion. Det är min demokratiska rättighet.
MUAHAHAHA! ;-P

Metal to the bone! \m/


För övrigt anser jag att Jan Björklund skulle se mindre dum ut i dumstrut!

Inga kommentarer: