tisdag 30 september 2008

Ont i magen

Kände mig som Vargen på dunderhonung ett drygt dygn. Eller som om Mike Tyson gned näven hårt mot mellangärdet på mig. Vit som ett spöke. Sjukskrev mig igår för första gången på mitt nya jobb. Vilket gjorde att jag fick ringa till flera på jobbet och försöka lösa med lektionerna och annat. Som ökade stressen och fick Tyson att pressa näven ännu hårdare. Detta slapp man när man sjukskrev sig från Volvo. Fast det är det värt med tanke på självständigheten man ändå har i jobbet. Tvingade mig till jobbet idag, men efter att ha vilat en stund i eftermiddags pallade jag ta mig till föräldrakonferensen. Och t.o.m. trycka i mig en hamburgare utan större problem.

Och lite chips framför TV:n. "Existens" handlade om alternativmedicin och "Världens konflikter" om Kosovo. Jag kan inte se något av detta i svart eller vitt (har ju färg-Teve, höhö). Varken förkastandet av komplementär behandling, det cyniska kommersiella kvacksalveriet av "alternativ" till "skolmedicin", Slobodan eller UCK. V.d.g. de sistnämnda alternativen ser jag dem rent av i svart och svart. Extremnationalister med terror och etnisk rensning som enda alternativ.

Inga kommentarer: