torsdag 11 september 2008

Blasfemering av världreligionerna part 3

Nu har jag hånat Krishna samt grillat fläskkotlett i solsken under ramadan. Nu ska jag förbereda mina lektioner imorgon om judendomen genom att käka kräftor medan jag kollar på South Park-avsnittet vi ska se och diskutera. Och skaldjur är ju emot koscherreglerna. Det hela är bara en tillfällighet, sista dan att käka dem typ. Verkligen ingen markering. Men man fnissar lite i mjugg när man tänker på alla tabun och förbud man bryter mot. Och denna typen av bloggar av en religionslärare vars jobb är att öka förståelsen är ju ett tabu om något. Tihi. ;-9

Jag bryter dessutom mot ett ännu strängare tabu genom att inte dricka brännvin till! Vilket kräftor ju kräfva!

3 kommentarer:

dyermaker sa...

Jag blir så TRÖTT på mig själv. Här går jag och blir hittepåvegetarian igen... och har GLÖMT att äta kräftor innan... GAH!

Nåväl - jag har redan nu bestämt att när jag åker på Svenska Höjdare-kryssningen ska jag äta en fullständigt formidalen skaldjursplatta, i alla fall! ;)

SÅ renlärig är JAG... ;)

dyermaker sa...

formidalen? FORMIDABEL, för satan.

Caligula sa...

Gör du rätt i! Fan vad sugen jag är på den båten! Är den uppbokad? =P

Kommer att tänka på en Eddie Meduza-kassett ("Börje Lundins kräftkalas"): "Öh pôjka, vi har ju glömt å äta kräftor! Vi har suttit här å söpit så môe att vi glömt å äta!" =P