fredag 19 september 2008

Anders Borg

Istället för att kommentera i Dyermakers blogg (den enda jag själv läser maniskt!) så kan jag lika gärna starta en egen (brukar ju ändå sno idéer från Dyermaker & The Vince!!!!) och skratta åt fanskapet!

Hur i helvete kan man tycka att finansministern är TUFF? Jag har hört bekanta säga detta! Hela tiden har jag tyckt att han ser ut som en hallick! En riktig sån som spöar horor!

Hur i helskotta kan man tro att Moderaterna är FOLKLIGA? Att de rentav är Det Nya Arbetarpartiet? En massa snorungar och gubbar (märker ni genuspotentialen?) från över- och öfvre medelklassen som kör divida et impera-taktiken (Söndra & härska) genom att spela ut anställda mot arbetslösa! "Arbetarpartiet" vill att Du ska ge upp alla tankar på kollektivavtal, a-kassa och Lagen om arbetsskydd! Arbetsrätten ska bort! Fulare spel finns inte! Avgifterna har höjts och tusingen i månaden känner inga av! Och Ni som trots allt märker att Ni fått det bättre på Era rättigheters och kamraters bekostnad: smakar den gott?

3 kommentarer:

dyermaker sa...

WOW! Reklam i Calbloggen på bästa sändningstid! Puss!

"märker ni genuspotentialen?". Jodu.

Och... the Vince!!! - vad har han för bloggadress?

Caligula sa...

Puss!

Varför har inte moderaterna några ministrar?

Hjalle/ The Vince är underskattad som fan! För att inte snacka om hans syrra som har skrivit bland det bästa jag läst om skolan! =D

Caligula sa...

kvinnliga ministrar menar jag? bortsett från Anders Borg?