fredag 12 september 2008

After work -vitt vin & Flogging Molly

Sitter inte dumt alls en fredagskväll! Jag har förhoppningsvis förtidigat mina fredagskvällar idag! Tog mig friheten att byta 15.00-16.00-lektionen till 12.50-13.40. Då var det dötid för klassen jag hade. Med det schemat har de ändå tio minuter till godo mellan lektionerna före och efter. Eftersom de har lektion efter kommer närvaron att vara betydligt högre. Dessutom får både de och jag börja helgen tidigare. Vinna-vinna-vinna-situation som det är vansinne att inte acceptera. Alla i klassen tyckte att det var bra.

Jag har aldrig nånsin tidigare haft ett jobb där jag själv kan styra lite efter eget bevåg. Planera undervisning, bestämma provtillfällen o.s.v. Känns faktiskt ganska fantastisk. Och sätter mitt självförtroende i en positiv och uppåtgående spiral. Ska självfallet akta mig för att närma mig solen allt för mycket och bränna mina vingar. Men jag har ju mina underbara och erfarna kollegor till hjälp!

Kontakten med eleverna är nog ändå det roligaste. Frågar de om man vill hänga med och äta känns det som att man blivit accepterad. I morse fick jag skynda och springa. Jag mötte en elev på min gård och vi hälsade. I skolan sa han att han hade kunnat skjutsa mig om jag ville. En annan elev som gillar släpig doom metal (My Dying Bride och sånt bäst) tipsade om mörka band idag: Domania, Shape of Despair och Dark Lunacy. Ska lätt kollas upp!

Brukar jag aldrig allvar på jobbet då? Jo för fan! Vi kollade ju på South Park idag! Hooowdy hoooo!

Har kommit på mig själv med att ofta gå omkring och sjunga på jobbet. T.o.m. på lektionerna. Hände definitivt aldrig på Volvo!


För övrigt anser jag att Jan Björklund ska räcka upp handen innan han säger nåt!

Inga kommentarer: