måndag 4 augusti 2008

Pissregn

Perfekt väder att börja jobba i. Det skulle inte vara så farligt ändå om jag inte hade hål i skorna så jag blir tvungen att jumpa över vattenpölar. Skönt att mjukstarta utan elever. Personalmöte idag och lite förberedelsesnack imorgon och övermorgon. Nästa vecka blir det konferens med övernattning på Ven. Kul eftersom jag aldrig varit på den ön men velat dit i åratal. Men då får det fan bli bättre väder. Ska bli kul att lära känna personalen lite. Jag ska få nytt rum som jag ska dela med två nya. Känns rätt bra att hamna med andra på samma level. Har jag tur får jag fler klasser vilket innebär större tjänst. Får hålla tummarna.

Så nu börjar man på ny kula efter sommaren. Upp på morgnarna. Badet har stängt för renovering i tre veckor så jag får köra på gymmet nu. Och det känns ju oxå bra.

Vandrarhemmen i Ystad är avstängda i helgen p.g.a. inspelning av Wallander-filmer. Tycker att det finns alldeles för många av de skitfilmerna redan. Beck-filmerna är jag såld på, men Wallander-filmerna efter Lassgård är riktigt hemska. Förrutom "Innan frosten" som var lite spännande (dock inte i klass med boken). Hur ska man då göra efter Deep Purple? Bo i tält? Då får fan ovädret försvinna. Att bada har jag redan gett upp...

Inga kommentarer: