torsdag 24 juli 2008

Twooo daaays to Maaaiden

Börjar få riktig konsertfeber inför lördag! Ginza har skickat min beställning så man hinner ladda med "Live after death" imorgon innan det bär av till Götet på lördag! 49 spänn är klart överkomligt för en av världens bästa live-släpp som man har ordentliga barndomsminnen av. Jag har den sedan länge på VHS, men min skitvideo går inte att använda. I samma beställning kommer Therions nya (release imorgon) DVD som jag VERKLIGEN är spänd på! Samt "Ännu mer Solstollar & Toffelhjältar"-DVD:n.

Ikväll blir det nog gratiskonsert med Peter Lundblad i gröngräset i Tivoliparken. Ska smuggla med några starköl i så fall. Hoppar över badet. Efter kaffet nu ska jag käka en rejäl lunchbuffé i stan och passa på att handla på mig käk eftersom jag fått a-kassa. Sweet! =P

Bonusspåren på Opeths nya platta sänkte knappast intrycket. Lite udda med en Marie Fredriksson-låt får man säga. Till flum doomare kan jag rekommendera Grand Magus nya platta. Har tyckt de har varit ganska sega innan, men detta är riktigt skönt tung-groove. Röker inte braja till det utan kör på tyngre stuff: överdoserat pulverkaffe! Dizzy feeling! =P

2 kommentarer:

Marsch sa...

Fan jag skulle ändå vilja se dem på Ullevi också... Jag får ångest när jag missar något nuförtiden! Stadion måste få räcka denna gången dock. Hoppas det blir kalas!

Caligula sa...

Vill du se dem igen måste du vara nöjd! De var grymma på Graspop! Nicko MacBrain har väl lärt sig av sin kompis Lasse Berghagen hur man skapar allsång! =D