måndag 28 juli 2008

Scream for me, Gothenburgh!!!! \m/


Wow! Bland de allra bästa konserter jag sett! Syrran tyckte att det var den bästa! Frän scenshow, grymt låtval och en gigantisk publik som verkligen var med på noterna (i dubbel bemärkelse)! Jag sprang på en hel del jag kände innan spelningen, främst på och i närheten av Rockbaren. Fler oplanerade än planerade möten med bekanta tror jag. Både såna som får räknas till släkten, SRF- och Graspop-bekanta och ... andra. ALLA sticker ju på Maiden, just därför får de väl vara lite IKEA då. Köper jag gärna. Vädret var super. T.o.m. den extreme soldyrkaren Caligula tyckte att det var lite väl häftigt att sitta i solen på Rockbaren efter en stund (trots att man svalkade sig med öl).


Hemfärden var inte så farlig ändå. Chaffisen verkade lite halvsur och det blev aldrig några längre pauser. Vi kom tillbaka till Malmö vid fyra på natten och slog ihjäl fyra och en halv timme där. Men det var varmt och ljust och förvånande mycket folk i rörelse. Vi drev omkring vid området kring Turning Torso och häpnade över hur de lyxar till det precis överallt. Rosengårds antites. Malmö är tveklöst en stad med lillebrorskomplex. Just här har de tveklöst en snygg fasad mot omvärlden.









Inga kommentarer: