onsdag 18 juni 2008

Mota Oleg i grind

Det gick inte. Efter att äntligen ha fattat att de skulle spela offensivt och chansa på mål när det återstod en kvart i första halvlek gick luften ur. Andra halvlek var en pers. Man kände sig som Hitler i bunkern: ryssarna kan gott ta det, we´re not worthy. Allbäck skulle in efter halvlek och Zlatan ut. Och han var inte den enda. Såg matchen hemma hos farsan med ett par groggar, var trevligt ändå. Fick hem lite ål och matjesill till min midsommar by my own. Skiter egentligen i den högtiden. Dansar ogärna Små grodorna och firar ogärna att dagarna blir kortare och mörkare. Sånt ger mig bara ångest. Nu ska jag trösta mig med lasagne på vildsvin/hjort och smoothie på jordgubb/björnbär/banan.

1 kommentar:

Caligula sa...

Halvtid heter det såklart! Kan ingen lära mig redigera publicerade bloggar? Det är ju då man upptäcker de livsavgörande felen som detta. Om det nu kan bli ett värre fel än att starta en sportblogg, haha.