fredag 2 maj 2008

Totalt missanpassad lowlife...

Har fått läsa om mig själv på Sweden Rock message board igen (av en person jag bara sprungit på några gånger på fyllan på festivaler):

"Finns ju folk här som kan raljera och föra sig men som är totalt missanpassade i verkliga livet. Där ettn klockrent exempel är Caligula, skriver väldigt bra och välartikulerat(detta var innan han börhjade med alla nickbyten) och ger ett väldigt bra intryyck både på det IQ och Eq:ella planet. När man träffar honom så anser man att han är en lowlife, dock är han inte det men inte på långt samma skarpa kille IRL som på boarden."

Haha, sweet! När jag skrev min B-uppsats i religion om Church of Satan hade jag underrubriken "köttets missanpassade aristokrati", anspelande på att LaVey kände sig frustrerad och alienerad och ansåg sig tillhöra samhällets "productive misfits"; d.v.s. de som ville nåt men som kände sig förkvävda av den "anpassade" massans kulturella företräde. (Läs senaste meningen igen, varför i h-e skulle jag uttrycka mig så i tal?) Nu är jag ju inte satanist, men jag kan förstå karln. Och folk som vill raljera IRL vill jag bara dränka. Men EQ håller jag högt och jag försöker "föra mig" och inte visa orespekt för andra. Min IQ är dock inte mycket att hänga i julgranen, men det skiter jag i (se tidigare blogg i ämnet). Lowlife känner jag mig definitivt som ganska ofta. En väldigt god vän till mig som jag är sjukt imponerad av på både IQ- och EQ-biten blev överlycklig när vi blev kallade "rocksluskar" av en annan "boardare" för ett par år sen. Och jag förstår honom!

Skulle vara kul att få kommentarer av folk som känner mig! Är jag "totalt missanpassad" och "lowlife"? IQ dementerar jag i vilket fucking fall som helst! ;-)

1 kommentar:

Caligula sa...

Jag KAN ju iofs ändra stil helt och bli mer "akademisk" till mitt sätt. Men frågan är om jag vill det...