torsdag 15 maj 2008

Smoothieee!!! =P

Köpte en mixer idag. Ingen sån där massagestav eller vad de heter utan en rejäl, stor, tung med glasbehållare. Jag är traditionalist och vill att saker ska se ut som de ska. Mer känsla med en tung glasgrej än en plastig sak med konstig form. Den ska stå på sin plats i köket och inte ingå i funktionerna hos en 3G-mobil. Jag drack säsongens första milkshake ute idag, men det gick inte att jämföra med drinken jag fick till hemma. Så enkelt oxå: några isbitar, en näve frusna jordgubbar, en näve frusna hallon, en bit banan och ett par deciliter naturell lättyoghurt. Fettsnålt, inget tillsatt socker men rikligt med vitaminer och hälsosamma baciller. Och svalkande och iskallt. Det blev tre stora grogglas färdig smoothie av det jag slängde i, rejäla vitaminkickar resulterade det i. Helt klart prisvärd investering för 199 spänn.

Nu ska jag vila mig, sen ska jag diska, städa och sen supa mig as plakat på starkcider. Hipp hurra för mig ida´! 36 är fan ingen ålder!

8 kommentarer:

Fullmetalmatte sa...

Grattis yngling!Skål och ha en fortsatt bra födelsedag önskar Fullmetalmatte

Caligula sa...

Tackar och bockar, Matte! Dricker starkcider och bränner ut Def Leppards tidiga skivor till storasyrran! =D

The Vince!!!! sa...

När man är 36 år så skall man vara fet, ful och likgiltig samt ragga på tonårsbrudar, tokdyrka Ted Nugent och ha tajta läderbrallor , eller hur?
Och f ö så säger jag väl grattis jag också!!!!!

Caligula sa...

Hahahaha! Jag måste väl ha nån störning i utvecklingen! Tonårsbrudar har jag som elever och skulle kunna vara farsa till, Ted Nugent våldtar tvättbjörnar och ger den IQ-befriade redneck-amerikanen ett ansikte och läderbrallor hör hemma i homovärlden!

Tack som fan, The Vince!!!! Rocka!!!!

Fullmetalmatte sa...

Hej!det va bara jag igen.är din storasyrra singel?nån def leppard gillar jag väl:-) bränna skivor kunde jag fixa förut,men så köpte jag en acer dator å så va det slut med det:-(Fortsätt och fira din födelsedag och gör inget jag skulle ha gjort.Ha det bäst fmm

Caligula sa...

Haha! Nä, hon är stadgad och har familj! Dock har hon fått upp smaken för bra konserter på sistone! Gör inget som inte du skulle gjort! M.a.o. festar jag på ett bra tag till! ;-P

Ha det bäst, Matte!

dyermaker sa...

GRATTIS i efterskott min älsklingskejsare! ;)

Caligula sa...

Åh! Tackar, Dyer! =D