söndag 4 maj 2008

Kramsjuke Caligula Är Död! - Martins Matiga Matblogg!

Rubriken "Det nya tuffa Sverige" möts vi ofta av i media. Typ Aftonbladets förstasida och granskande samhällsreportage på TV. Det är kanske lika bra att anpassa sig en gång för alla till tidens tempo. Och det är rått.

Det måste bli ett slut på daltandet. Framför allt måste vänstern ge upp sin otidsenliga snällism, denna kontraproduktiva gandhiska kvarleva från 68-rörelsens kulturradikalism. Varför inte talkörer på 1 maj som: "Sluta genast med all dalt - Fredrik Reinfeld ska bli palt!" ? Jag vill äta honom som palt, helt seriöst. Norrländsk palt låter godast, men katthultsk blodpalt är nog att föredra, är nämligen sugen på blod. Men ögonen vill jag spara och spela pingis med. Filippa vill jag ha som paté. Sån där provancale med vitlök och örtkryddor. Hennes lever är säkert delikat, hon dricker nog bara dyra fina viner. Läckert på en knäckemacka tror jag. Jan Björklund kan bli skolmat. Eller såna där konserverade reservlivsmedel man fick i lumpen och som håller i 80 år. Det skulle vara nåt för våra käcka gossar i Kongo att fräsa upp i spritköken medan de torterar läppnegrer. Sprätthönan Bildt vill man göra coque au vin av. Mesost av Göran Hägglund. Hallick-look-a-liken Anders Borg får bli torsk.

Easy, Mungo, easy.........

2 kommentarer:

dyermaker sa...

Go GET, cal!!! :D

Caligula sa...

God get-ost hade jag på grillad hamburgare inatt! Mer black metal kan det inte bli! =P

Nåt år ska jag få tummen ur x och anmäla mig till Bierballs palt-soppkök på SRF! Vet ju att du är stammis där och förlitar mig på din smak! =)