måndag 12 maj 2008

Grillad över öppen eld....



Härligt väder, härlig mat & dryck, härliga människor, härlig musik på ett härligt ställe på skånevischan! Kunde inte bli mycket bättre (undantaget är skackars kissemissen som fick sätta livet till för en fartdåres skull)!

Jag har visst gått och blitt kapitalist! Har fått 11 A-aktier från Volvo, resultatbonus från när jag jobbade 2003. Sålde idag och får ut en dryg tusing tror jag. Lagom till min födelsedag på torsdag. Lovely!

Krattade ihop ett prov till mina elever idag. Jag har fått (konstruktiv) kritik här för att skriva negativt om mina elever i mina bloggar. Detta har inte alls varit min intention. Om jag skriver att elever säger att det inte går att få igång deras klass och jag motbevisar detta, att de egentligen är hur duktiga och intresserade som helst, är det för att jag vill lyfta fram nåt positivt. Samma sak när man kan få rastlösa elever som inte vill sitta och läsa om asiatiska religioner en sommareftermiddag att spontant och frivilligt sätta sig och AUM-meditera. Mina elever är supertrevliga, nyfikna och reflekterande. Detta hindrar inte mig från att känna frustration över extremt hög frånvaro, avsiktligt störande, antisemitiska attityder etc. Det är eleverna jag känner högst lojalitet gentemot. Det roligaste som lärare tycker jag är att snacka skit med eleverna under rasterna. Det blir en ömsesidig bekräftelse som betyder skitmycket för mig. Förhoppningsvis för de jag tjabbar med också. Men jag ska fortsättningsvis skriva försiktigt om personer som omtalas i andra hand. Dock inte om skolministern som jag skriver om i första hand.

Inga kommentarer: