måndag 14 april 2008

Så har ytterligare en helg passerat

En väninna i Lund ville att jag skulle komma ner och parta med henne i lördags. Var väldigt trevligt; mat, alkohol och hårdrock. Ikväll fick det bli en pizza. Det var "piripirisås" på, jag trodde att det skulle vara nåt hett, men det smakade inte ett dugg. Kul när det händer lite oplanerat. Syftar inte på piripirisås utan piripirismak då.

En av mina älsklingsserier har börjat igen: "Existens". Såg reprisen ikväll: den kristna sekten Maranata låter svenska ungar ha "hemundervisning" och hjärntvättar dem i biblisk fundamentalism. En skitcool sekt som skiter i svensk lag och tycker att man ska aga barn. Det står ju i Ordspråksboken att man ska göra det om man älskar sina barn. Stackars svenska barn som får en kärlekslös uppväxt och skolgång utan stryk. Englas mördare har erkänt och folk drabbas av kollektiv blodtörst och vill införa dödsstraff medelst offentlig stening. Det är inte ens tragikomiskt. Hoppas dock att kräket hålls inlåst länge och blir duktigt övervakad när han kommer ut.

2 kommentarer:

dyermaker sa...

Japps! Jag såg också Existens, häromdagen. Intressant, minst sagt! Ikväll ställs frågan "Går det att vara muslim och homosexuell?". Jag bänkar mig vid teven kl 20! :)

Caligula sa...

Japp, blir intressant! Kul att ha anledning att längta till måndagar! :-)