söndag 20 april 2008

Riktig jävla vår!

Idag har det varit sanslöst fint väder. Himlen var till 100% klarblå, inte ett moln så långt.... sorry! Men så var det verkligen. Dessutom går solen inte ner förrän vid 20-tiden nu. Tog en promenad på fältet på c:a en och en halv timme. Årets härligaste dito. Första timmen lyssnade jag på Primordials "The Gathering Wilderness" (ganska passande), andra på "fulasången" (skåningar only). Blev sugen på både grillat och glass, betingade sommarreflexer m.a.o. Grillade ett par chorizo i köket. En polare kom hem och jag bjöd på lite glass.

Har halkat in lite på pop i helgen. Främst störtsköna feministpoparna Le Tigre och tysksyntharna Das Ich. De sistnämnda är riktigt häftiga att se live eftersom sångaren bokstavligt talat är en gummimänniska. Slår vad om att han skulle kunna slå kärringknop på sig själv. Halvbrutal synth med religiösa texter på tyska är inte det sämsta. Plockade hem Celtic Frosts demo "The Nemesis of Power" ikväll. Tack som fan, The Vince!!!! Rocka!!!!

Nu ska jag käka lite räkor med skal (självklart skalar jag först) och sen lägga mig och läsa lite i kursböckerna jag ska undervisa i i veckan.

Inga kommentarer: