torsdag 17 april 2008

Personer som får mig att tappa aptiten: 1. Fredrik Federley

Det enda som osar centerpartist hos honom är att han ser ut som hämtad direkt ur "Bonde söker fru" med tjockbågade brillor, bakåtslickat hår (av kossan Rosa?) och lila v-ringad kofta. Annars stinker han bara högerpolitik, nästan värre än MUF-ledaren. Och han argumenterar bara för marknadshyror och annat mörkblått. När Cecilia Stegrande Kiló tillsattes var han glad att Sverige fått en nyliberal kulturminister. Det är trist att han åkte på stryk för att han är bög, vad han gör med drängarna på logen rör mig inte i röven. Men när "Centerns" unga garde är ultranyliberala går ju förskjutningen åt ett skrämmande håll. Hujedamej.

3 kommentarer:

Muminen sa...

Nejnej... det var inte "marknadshyror". Det var endast hyror baserade på "utbud och efterfrågan". Vad nu skillnaden är. ;)

Troligen kommer jag inte ha råd att bo kvar där jag bor, eftersom det är ett riktigt eftertraktat område i staden som inte har tillräckligt med lägenheter att hyra ut till folk som behöver och vill ha.

Men det är så de vill ha det - höginkomsttagarna på en och samma plats, vi - resterande patrask - kan bo i ghetton.

Caligula sa...

Sååå var det kanske, sårry! ;-)

Hörde igår att växthuseffekten kan leda till att största delen av Skåne svämmar över och man blir tvungen att bosätta sig i Hässleholm. Snacka om att hyrorna kommer att skjutas i höjden! Funderar lite på att ha det som exempel på dålig karma när jag har lektion på tisdag. Hoppas du får råd att bo kvar ett tag till!

Muminen sa...

Jag tänker jävlarimej inte bosätta mig i Hässlehåla. Hellre sjunker jag likt Atlantis. ;)