lördag 19 april 2008

Lördagsmorgon

Härligt att vakna av solen när man ska upp tidigt. Och en kanna kaffe och Immortal gör en ännu piggare. Ska till Malmö på en "vänsterhelg" med föreläsningar, diskussioner och gratis käk. Ska bli skitkul. Har man tur blir man kanske bjuden på rödtjut på kvällen om det blir övernattning och samkväm. Annat än att häcka på Sweden Rock message board med snorungar och socialfall med ultrahögeråsikter. Och folk som bildar elitistiska kompisgäng för att vara bäst och mest poppis och sätta sig över andra, inte minst nykomlingar. Precis som på högstadiet, fast här handlar det om medelålders tanter och gubbar... Annars är det ett kul ställe, och jag skulle inte startat denna bloggen utan påtryckningar från vissa därifrån.

Läste att mitt absoluta favoritband Therion splittras. Dock ska grundaren och motorn, Christofer Johnson, vara kvar. Så det bådar gott trots att "avhopparna" tillfört bandet fantastiska saker musikaliskt; nu kan de förverkliga sina projekt och det blir mycket mer spännande musik av det hela. Då är sorgen större över bandet Therion tagit sitt namn ifrån: Celtic Frost.

5 kommentarer:

Muminen sa...

Jag vet inte om jag gick in under någon av de epitet du räknade upp, men jag känner inte igen mig i det iaf... haha... tycker nog att jag mer är en korsfarare. Eller nåt. Höhö. ;)

Caligula sa...

Du går definitivt in under något av de epiteten: de sistnämnda som handlar om anledningen till att jag öht har denna bloggen! Tack för att du lett mig in i ett beroende, hahaha! ;-D

Muminen sa...

...haha... ack du svaga själ. ;)

Unknown sa...

see it hereclick here now find thissee have a peek hereread the full info here

saknod sa...

visit homepage look at this site description content my company Get the facts