onsdag 16 april 2008

Jobb, Af & svidande fot

På UVS-gymnasiet kan man nog stå ut några tisdagar. Gångavstånd, små klasser och kul ämnen som jag undervisat i under min praktik: hinduism/buddhism och etik & moral. Sen känns det ju lite sådär när man läser på Kristianstadsbladets startsida samma dag att UVS-gymnasiet är konkurshotat och har över en mille i skatteskulder. Men de har fått ny (privat) uppköpare och jag tänker mest kortsiktigt: jag vill komma ut och undervisa och komma in i "systemet". Inte "falla ur" som Arbetsförnedringen hotade med. Att min utbildning skulle vara kastad i sjön.

Hatar Arbetsförnedringen. Imorgon får jag en tusenlapp mindre i a-kassan eftersom jag var ett par dar sen med att redovisa ett meningslöst anvisat jobb. Och det svider. När elen är betald och CSN fått sitt och en kompis ett par hundra jag lånade i helgen har jag sjuhundra kvar. Jag måste köpa ett par nya gympadojor eftersom det är hål genom sulorna på de jag har. Har skitont i ena foten tack vare skorna, så de har prioritet ett. Sen har jag femhundra till käk i 14 dar. Får skjuta fram en hel del räkningar. Men det får gå. Köper en smarrig pitakebab imorgon ändå. Because I´m worth it, hehe.

Inga kommentarer: