torsdag 17 april 2008

EXODUS!!!!!!

Ett av de band jag saknar mest på Sweden Rock och Graspop, och som ändå spelar i Europa i sommar, är thrash metal-gudarna Exodus. De spelar på Wacken och andra festivaler som jag inte ska till. När jag såg denna setlisten, från 15 april, blev jag så förtvivlad och frustrerad att jag nästan började böla av grämelse (den är så ultimat att den nästan inte kunnat bli bättre):

01. Iconoclasm
02. Funeral Hymn
03. A Lesson In Violence
04. Children Of A Worthless God
05. Piranha
06. Deathamphetamine
07. Blacklist
08. Metal Command
09. And Then There Were None
10. Bedlam 1,2,3
11. Strike Of The Beast
12. Shovel Headed Kill Machine
13. War Is My Sheppard
14. Bonded By Blood
15. The Toxic Waltz

Skulle kanske vilja ha ett par låtar till från nya skivan "The Atrocity Exhibition (Exhibit A)", ett blytungt atombombnedslag med lite mörkare sound än brukligt, men med Gary Holts sedvanliga sköna riff och en rejäl aggressivitet, inte minst riktad mot religiöst hyckleri och amerikansk krigspolitik i oljeparadiset Irak.

Men så gick jag in på deras hemsida och kollade turnédatumen. Den 30 juli lirar de på The Rock i Köpenhamn!!!! Snacka om att man ska dit!!!! Det blir fyra dagar efter att jag sett Iron Maiden. Senast jag såg Exodus var två dagar efter Maiden. Den gången åkte jag hem från Stockholm för att sova några timmar och sen ta mig upp till Göteborg. Jag var så stressad på hemvägen från hufvudstan och när jag kommit hem att jag spydde som en galt. Nu har man ett par dar att vila upp sig på istället. Shit vilken häftig hårdrocksommar detta kommer att bli ändå!!!!! \m/

6 kommentarer:

Anonym sa...

Somewhat than getting stool softeners and laxatives, be sure to try to eat extra fruits far too.


Have a look at my site :: free weights for sale

Anonym sa...

By having an adjustable dumbbell program, you get numerous combinations of
weights within a single bit of tools.

Look at my web site: cheap dumbbell sets

Anonym sa...

Dependent on what you are attempting to attain, influences your preference of plates.


Review my weblog; bowflex selecttech 552 dumbbells

Anonym sa...

Adjustable dumbbells
do not require a lots of area to work within the proper method.

Anonym sa...

Apart from the P90X equipment required as mentioned higher than, you
will find other recommendations manufactured for improving and boosting the muscles in every section
from the physique.

Here is my web blog: adjustable weights

Anonym sa...

If you are searching for a good quality treadmill, but aren't enthused concerning the likelihood of investing a fortune, then you certainly must read through even further into this Lifestyler treadmill overview and discover the advantages of purchasing the Lifestyler 2800 treadmill.

my site :: click the following document