fredag 25 april 2008

Don Caligulone

Försökte lösa penga/mat-frågan på smidigaste sätt idag. Kaffe får vänta tills jag får a-kassa nästa gång. Jag ínvesterade dock i ett paket jäst, vilket var värt en krona (vilket förövrigt är min samlade förmögenhet just nu). Jag gjorde två pizzor ikväll, hade en halv påse blandade skaldjur, bl.a. små hela bläckfiskar. Så jag vräkte på med såna, pressad vitlök, cayenne och lite tomat, lök och paprika. Min personliga tolkning av Gudfaden kan man säga. Fast jag slängde på tacosås och jalapeños oxå, samt pizzakrydda. Smakade nästan som pizzeriapizza med tunna bottnar och så. Släng dig i väggen, Tony Soprano, du kan bli min wise guy, här är det jag som sitter bakom Gudfader-skrivbordet!

Skulle inte haft nåt emot lite gott vin till, men jag hade en skvätt Brämhults Hallondryck kvar, får duga gott. Det smakar iaf gott. Imorgon ska jag nog testa att göra ett gäng grahambullar. Nybakat är knappast fel. :-P

2 kommentarer:

dyermaker sa...

Åh... vad GOTT det där lät!

Caligula sa...

Det VAR gott! Är så pank att jag blev tvungen att göra likadana pizzor idag oxå! Ofta blir nödlösningar lyxiga! =P