lördag 15 mars 2008

Lördag eftermiddag

Solen skiner och jag sitter med kaffe och lyssnar på Carcass. Älskar deras 90-talsskivor, skön thrash-heavy med betydligt mer intelligenta texter än glammarna (för att ta ett drastiskt exempel). Deras enminutersgrejer från 80-talet som gjorde dem kända kan jag klara mig utan, har aldrig fastnat för grindcore.

Mannen vars ombloggande gett mig mest kommentarer här fyller 40 idag. Hoppas han inte krisar för mycket. Förr var åldrandet nåt att se fram emot, livserfarenhet och visdom nåt att beundra. Nu ska man vara ungdomlig och kvar i ett outvecklat stadium, snacka om perversa regressioner. Och man är väl själv i den fällan, vem är inte bunden av sin kultur?

Sweden Rock-inlyssningsfest hos storasyrran ikväll! Som liksom jag växte upp med heavy metal under 80-talets glada dagar! Hon och en kompis skrapade hem 100.000 på en Trisslott häromdan. Plötsligt händer det! Så nu har hon råd att hänga med och kolla på vår gamla Gud sen 25 år: Dio! I Malmö kvällen innan jag sticker till Sweden Rock, sämre uppvärmning finns! Holy Diver! \m/

2 kommentarer:

Muminen sa...

Wohoo!! Vilken bås! Tänk att det faktiskt FINNS människor som vinner på lotter. Trodde jag knappt. ;)

Caligula sa...

Hon tyckte att det var perfekt eftersom det bara blir "kladdpengar" ändå. En solresa med familjen i sommar. :-)