måndag 24 mars 2008

Allergi

Allergi är lika meningslöst som irriterande. Det fyller en funktion i tropikerna där det finns en massa parasiter (nu snackar jag inte Lundin Oil och sånt) som man behöver bli av med från ögon och näsa. Men att reagera på helt ofarliga saker? Dessutom tycks man kunna utveckla det även en bit upp i åldrarna, min pälsallergi är t.ex. tämligen färsk. Och det är ju ytterst störande eftersom jag är en kattälskare och blir tvungen att tvätta nävarna med tvål varje gång jag klappat kissemissar. Eller hundar för den delen. Älgar vet jag inte... Jag älskar våren, men självfallet ska pollen ställa till ett jävelskap för en. Jag hatar att städa, och därför är det ju så ball med dammallergi... Men men, det finns alltid såna som har det värre. Klen tröst, man måste fan få kverulera och gnälla lite och tycka synd om sig själv. Hehe...

1 kommentar:

Caligula sa...

Sen tål jag inte Eric Gadds äckelsoul, men det är ju ingen som tvingar en att ha TV:n eller radion på...